In 2004 verscheen het nieuwste type Polyvalk en bracht een revolutie te weeg in open-botenland: De Polyvalk Revolution.
De Polyvalk Revolution in onkenterbaar. Vooral op ruimer water, zoals de grotere Friese Meren, het IJsselmeer en de Zeeuwse wateren, biedt dit naast de perfecte zeileigenschappen heel veel veiligheid en betrouwbaarheid.
Lengte | 6,65 mtr. |
Breedte | 2,00 mtr. |
Ballast | 575 kg. |
Zeiloppervlak | |
Grootzeil | 12 m2 |
Fok | 5,5 m2 |
Hoogte | |
Staande mast | 6,50 mtr. |
Gestreken mast | 1,00 mtr. |
Mast op mik | 1,50 mtr. |
• Geheel nieuw ontwerp dek en kuip, zoals beschreven
• Stijve en moderne romp door sandwichconstructie, modern Sprenger Racing beslag
• Zelf richtend door nieuwe vormgeving, kan niet omslaan en loost super snel.
• Zelflozende kuip volgens CE normering
• Kleur romp en dek naar keuze (RAL)
• PVC stootlijst rondom
• Aluminium mast, boom en gaffel
• Grootzeil met dubbelreef 12 m²
• Doorgestoken roer
• Dekblokken met schootklemmen
• Genuaslede met rail voor fokkeschoot
• Vallen en kraanlijn cupsheet op nagelbank
• Landvasten zwart polyprop
• Zeilhuik PVC, blauw of rood
• Interieur volledig kunststof, blauw of rood
• Sprenger beslag, roestvrijstaal
• Gietijzeren kiel met 2 componenten epoxylaag
• Diepgang 0,85 m
• Motorplank kunststof
• Ankerbak
• Volledige bootinventaris
Overige prijzen voor uw uitrusting zijn op aanvraag.
Alle prijzen zijn inclusief 21% BTW en geldig tot 01.01.2025
Prijswijzigingen en typefouten voorbehouden.
De vertrouwde Polyvalk Classic wordt uit drie aparte delen opgebouwd, namelijk de romp, dek en kuip. De Revolution daarentegen wordt gebouwd met een dek waarin kuip en voor- en achteronder geïntegreerd zijn. Hierdoor blijft de binnenzijde van de romp geheel vrij van aangelamineerde onderdelen en kan daarom worden uitgevoerd in de beroemde, super stijve lichtgewicht-sandwichconstructie. Een stijvere boot brengt de aandrijfenergie van de wind beter over in het water; dat vind je terug in de snelheid en in het vaargedrag in golven. De Revolution ‘steekt’ als het ware meer dóór de golven dan dat hij op en neer er overheen beweegt. Gevolg: een beter vaar- en stuurgedrag.
Een groot voordeel van deze constructiewijze is dat er veel grotere luchtkasten onder het gangboord en in het voor- en achteronder ontstaan. Deze zijn zo groot dat de opwaartse kracht genoeg is om de boot een kenterhoek van 130º te geven. Dat betekent dat als je de masttop één meter onder water zou duwen, de boot nog steeds met een flink vaartje overeind komt en direct weer stabiel door kan zeilen.
Daarmee is de Polyvalk Revolution onkenterbaar geworden. Vooral op ruimer water, zoals de grotere Friese Meren, het IJsselmeer en de Zeeuwse wateren, biedt dit naast de perfecte zeileigenschappen heel veel veiligheid en betrouwbaarheid.
Twijfelt u over aanschaf en wilt u de zeilboot die u zoekt eerst huren?